Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mikrosimulace dopravního proudu při liniovém řízení.
Mlčková, Ivana ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce má za úkol ověřit účinnost liniového řízení na daném úseku komunikace. To bylo provedeno pomocí dopravního modelu vytvořeného v programu Aimsun pro dopravní mikrosimulaci. Data získaná z radarových měření byla zpracována a vložena do modelu, kde byly změněny některé parametry, aby model odpovídal stávajícímu stavu na daných komunikacích. Následně v tomtéž modelu bylo navrženo více řešení pomocí liniového řízení a vyhodnocena efektivnost jednotlivých řešení.
Mikroskopické modely dopravy v intravilánu města
Brožek, Jan ; Plášek, Josef (oponent) ; Apeltauer, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním dopravy jak z pohledu teoretického, tak prak-tického. Za pomocí softwarového nástroje Aimsun byl vytvořen mikroskopický model dopravy pro různé situace, které byly následně mezi sebou porovnány.
Mikrosimulační model křižovatky I/41 a I/42
Kaňok, Vojtěch ; Novák, Martin (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá modelováním a porovnáním dopravního řešení za pomocí mikrosimulačního modelování dopravního proudu. Dopravní data byla zpracována v programu Aimsun a bylo vytvořeno několik variant návrhu, které byly mezi sebou porovnány, a následně doporučeno nejefektivnější řešení.
Dopravně-inženýrské řešení křižovatky ulic Přímá-Nábřeží ve Zlíně
Hájková, Barbora ; Dorňák, David (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá řešením komplikované dopravní situace na křižovatce Přímá – Nábřeží ve městě Zlín. První část práce je zaměřena na diagnostiku aktuálního stavu na křižovatce. Ve druhé části autorka porovnává možná řešení, navrhuje a posuzuje řízení pomocí světelně signalizačního zařízení, zejména jeho koordinaci se sousední světelně řízenou křižovatkou Tomáše Bati – Přímá. V poslední části práce je celé řešení ověřeno a znázorněno pomocí mikrosimulace.
Mikroskopický model dopravy ulic Veveří a Kounicova.
Válková, Michaela ; Všetečka, Martin (oponent) ; Apeltauer, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá mikroskopickým modelem dopravy v ulicích Veveří a Kounicova včetně přilehlé silniční sítě. Tento model byl vytvořen v softwaru Aimsun na základě podkladů, které se sestávají z map, provedeného směrového průzkumu, intenzit dopravy na vybraných křižovatkách a signálních plánů. Vypracovaný model stávajícího stavu řešené lokality byl následně kalibrován dle intenzit dopravy na vjezdových a výjezdových komunikacích. Dále byly navrženy a vytvořeny tři možné varianty řešení ulic Veveří a Kounicova. Všechny varianty byly nakonec porovnány a vyhodnoceny.
Optimalizace kategorií silnic první třídy
Kosňovský, Michal ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Kocourek,, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato disertační práce řeší možnosti využití silnic v uspořádání 2 + 1 v České republice. Vzhledem k tomu, že v České republice neexistuje žádný takový úsek, bylo nutné najít úseky s obdobnými parametry, vyhodnotit nehodovost a změřit na nich úsekové rychlosti. Nehodovost byla ověřena na 72 úsecích s obdobnými parametry a na jejím základě stanovena optimální délka dílčích úseků s parametry silnice v uspořádání 2 + 1. Pro vyhodnocení úsekových rychlostí bylo využito softwarové analýzy obrazu a rozpoznávání registračních značek. Na osmi vybraných úsecích s parametry silnice v uspořádání 2 + 1 poté proběhlo měření úsekových rychlostí, které prokázaly zlepšení dojezdových časů osobních vozidel. Na závěr byly provedeny dopravní modely pomocí mikrosimulace. Silnice v uspořádání 2+1 jsou vhodným řešením pro zvýšení cestovní rychlosti na úsecích, kde by budování čtyřproudé komunikace nebylo z ekonomického hlediska efektivní.
Lipůvka – spirálová okružní křižovatka silnic I/43 a II/379
Patočka, Miroslav ; Sedlák, Lubomír (oponent) ; Smělý, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce navazuje na předchozí práce zpracované na Ústavu pozemních komunikacích FAST VUT zabývající se úpravami silnice I/43 Brno – Svitavy. V souladu s územním plánem obce Lipůvky je navržena stavební úprava stávající provizorní třípaprskové okružní křižovatky s jedním pruhem na okružním pásu na čtyřpaprskovou turbo okružní křižovatku typu „vajíčko“. Křižovatka silnic I/43 a II/379 se v podmínkách stávajícího stavu v období ranních špiček všedních dnů a páteční a nedělní odpolední špičky vyznačuje rozsáhlými kongescemi, proto je rovněž provedeno kapacitní posouzení navržené křižovatky a porovnání se stávajícím stavem. Výstavba čtvrtého paprsku křižovatky je motivována jednak plánovaným rozšířením obytné zástavby a vznikem průmyslové zóny na jihozápadním okraji obce a jednak záměrem přeložit krajskou silnici II/379 mimo souvisle zastavenou oblast obce. Silnice I/43 tvoří významnou dopravní tepnu severně od Brna, proto je zřejmá snaha o eliminaci tzv. úzkých hrdel na její trase. Součástí práce je i teoretický úvod zabývající se navrhováním turbo okružních křižovatek v zahraničí.
Dopravně-inženýrská opatření na ul. Žarošické a Jedovnické v Brně
Výstup, Jan ; Havlíček, Antonín (oponent) ; Všetečka, Martin (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá dopady budoucího dopravního zatížení na úroveň kvality dopravy v ulicích Rokytova, Žarošická a Jedovnická po zprovoznění částí velkého městského okruhu Tomkovo náměstí, Rokytova a Ostravská radiála. K posouzení těchto dopadů je využito mikroskopického modelu dopravy, který je vytvořen v programu Aimsun s využitím mapových podkladů, směrového průzkumu na dotčených křižovatkách, intenzit dopravy a pozorovaných signálních plánů. Další částí jsou návrhy dopravně inženýrského řešení ulic Žarošická a Jedovnická v několika variantách včetně jejich posouzení.
Mikrosimulace křižovatky v Rožnově pod Radhoštěm
Mičkal, Dalibor ; Smítal, Petr (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem dopravního řešení za pomoci mikrosimulace. Pomocí získaných intenzit z terénu je provedena simulace stávajícího stavu a nových návrhů. Ty jsou porovnávány pomocí doby zdržení. Pro vítěznou variantu bude provedena prostorová studie.
Modelování dopravy v dálničních uzavírkách
Novák, Martin ; Ščerba, Marek (oponent) ; Holcner, Petr (vedoucí práce)
Cílem práce je zvýšení plynulosti dálniční dopravy v místech s dočasným omezením. Dopravní data zjištěná z radarů byla zpracována pomocí mikrosimulačního modelu v softwaru S-Paramics. Výsledkem je zpracování, zkalibrování a zvalidování modelu stávajícího stavu, návrh a vyhodnocení modelů mobilního liniového řízení provozu (z hlediska průměrných rychlostí a cestovních časů) a postřehy získané při použití softwaru S-Paramics. Součástí práce je také zpracování studie použitelnosti mobilního liniového řízení na českých dálnicích.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.